Kelas Decoupage /Deco painting/Clay roses di Putrajaya:
1. Basic decoupage - membuat signage, design mnggunakan napkin/tissue
2. Intermediate decoupage - menggunakan pelbagai teknik spt sponging, doily, distressing, antiquing - barang2 spt papan utk signage, beg kanvas, kotak, tin dll
3. Basic deco painting class - daisy dan roses
4. Intermediate deco painting class
5. Clay roses
## Appointmen 3 hari sebelum kelas. Kelas weekend shj. Cuti sekolah, boleh request kelas utk weekdays. Sebarang pertanyaan, blh wassap ke no 019-4120749 (Gee)

Saturday, February 5, 2011

Decoupage class dgn Kak Maziah dan Ros, Decoupage plus FA signage utk Kak Farah

Selamat malam buat semua rakan bloggers.. Hari ni saya didatangi dua orang tetamu iaitu Kak Maziah dan rakannya, Ros. Kak Maziah tinggal di Putrajaya dan ada juga menghantar beberapa barangan utk saya lukis. Dia minta sgt2 saya mengajarnya cara2 membuat decoupage so tak nak menghampakan permintaan beliau, saya luangkan sedikit masa utk menunjukkan cara2nya. Asalnya signage diorang ni nak letakkan wording welcome tetapi takut nanti makan masa plak so Kak Maziah dan Ros minta ajar cara menampal bunganya aje.. 


 Selepas 2 jam setengah, ini la rupa decoupage hasil kerja mereka. Cantikkan..

Ini pula dah alang2 mengecat basecoat papan mereka berdua, saya pun buat extra papan. Memang saya rancang nak buat signage welcome sebagai hadiah sempena pembukaan kedai piza kawan saya, Kak Farah di Ipoh (My Roma Pizza di Station 18, pengkalan). Kak Farah tak nak signage roses dan tema kedainya hijau, kuning dan merah. So saya gabungkan teknik decoupage (buah anggur dan border kat bawah) dengan FA daisy kuning oren..


4 comments:

  1. gee ada buat kelas yer? teringinnya nak belajar buat FA ni.. kalau x pendai melukis ada teknik tampal tissue tu kan?

    ReplyDelete
  2. Kelas FA saya tak buat la Arni sbb stakat 1,2 sesi tak dpt lukis rose lagi. Untuk kelas decoupage blh arrange dgn saya. Minima 2 orang. Blh dtg rumah sy. TQ

    ReplyDelete
  3. saya nak belajar decoupage. berapa bayarannya ya? boleh bagi alamat rumah?

    ReplyDelete
  4. Boleh sms atau email akak utk details..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...