Kelas Decoupage /Deco painting/Clay roses di Putrajaya:
1. Basic decoupage - membuat signage, design mnggunakan napkin/tissue
2. Intermediate decoupage - menggunakan pelbagai teknik spt sponging, doily, distressing, antiquing - barang2 spt papan utk signage, beg kanvas, kotak, tin dll
3. Basic deco painting class - daisy dan roses
4. Intermediate deco painting class
5. Clay roses
## Appointmen 3 hari sebelum kelas. Kelas weekend shj. Cuti sekolah, boleh request kelas utk weekdays. Sebarang pertanyaan, blh wassap ke no 019-4120749 (Gee)

Saturday, May 14, 2011

Blog saya tak dapat buat n3..

Salam semua.. Semalam, seharian saya cuba nak sign in blog saya tapi tak dapat. Cdgnya nak buat n3 baru.. 3,4 hari sebelum ni pun saya hairan sbb bila nak sign in, tak dapat.. Password silap la. Last2 kena declare lupa password then, google send email password pd yahoo email saya.. Saya terbaca Blog Ira (Pink Vintage), masalah yg lbh krg sama jugak, tak dpt sign in. Then, td saya baca Blog Azlina (Terima lah aku seadanya..) bg tau punca masalahnya iaitu bcoz akaun email saya bukan gmail so google mcm tak nak terima je hi hi.. So di sini saya copy paste drp Blog Ozzy ( http://ozzy2u.blogspot.com ) yang saya dpt drp blog Azlina dan mohon izin Ozzy juga utk sebarkan info yang amat berguna ni kpd rakan2 blogger yang lain.

Bagaimana nak tukar email login ke blog? Saya pernah buat tutor Cara Tukar Username Blogspot, jom kita buat sama²:

1. Create akaun gmail

Dah ada? Kalau dah ada baru kita mulakan kelas. Kalau belum, create akaun gmail dulu.

2. Sign in blog macam biasa ( guna email yahoo -contohnya ). Pergi Settings >Permissions > klik Add Authors > Masukkan email gmail > klik Invite.

3. Login akaun gmail > ada email jemputan > klik link untuk pengesahan . Ada notis ” To join this blog as an author, accept the invitation by signing in with your Google Account here”. Jangan takut, klik saja ‘here‘ dan kita dibawa memasuki dashboard blog tersebut.

4. Logout dari akaun gmail tersebut dan login pula menggunakan email yang mula² ( yahoo )

5. Pergi kat Settings > Permissions > ada nickname dan email yang baru kita add tadi sebagai author. Klik grant admin privileges.

6. Nickname lama dan email lama boleh di remove, Sekarang blog tersebut menggunakan akaun gmail sepenuhnya.

mudah dot mai ….. kan? Tak sampai 5 minit dah siap.

Kalau ada 3-4 blog lain , ulanglah langkah ini sehingga kesemua blog berkumpul di bawah satu username sahaja.

Cara Lain Untuk Berpindah Menggunakan Google Akaun klik blogger legacy claim

Maklumat di buzz blogger menyatakan :Sekiranya anda pernah login akaun blogger walaupun sekali sejak tahun 2007, notis ini boleh diabaikan.



Read more: http://ozzy2u.blogspot.com/2011/04/notis-dari-google-blog-yang-tidak.html#ixzz1MJvCRg9g

2 comments:

  1. assalamualaikum gee...

    sebenarnya semalam semua blogger di malaysia utk luar negara saya tak tahu...tidak boleh sign in tak kira yg menggunakan akaun gmail atau yahoo...
    cuma berfikir kemungkinan besar akan di padam blogger yg menggunakan acoun selain dari gmail itu pun pada pertengahan bln jun...
    mungkin semalam mereka (pihak google) sedang membuat kerja2 penyelengaraan..

    ReplyDelete
  2. saya terfikir tentang blog yg akan di padam kerana saya telah baca di n3 blog ozzy dan telah menukar account yahoo ke gmail sebelum kejadian blog tdk blh sign in lagi...cuma saya terlupa utk membuat n3 mengenai pengumuman dr pihak google lagi...
    boleh melawat ke blog rakan2 lain seperti kakkujie dan lain2 untuk lbih kesahihan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...