Kelas Decoupage /Deco painting/Clay roses di Putrajaya:
1. Basic decoupage - membuat signage, design mnggunakan napkin/tissue
2. Intermediate decoupage - menggunakan pelbagai teknik spt sponging, doily, distressing, antiquing - barang2 spt papan utk signage, beg kanvas, kotak, tin dll
3. Basic deco painting class - daisy dan roses
4. Intermediate deco painting class
5. Clay roses
## Appointmen 3 hari sebelum kelas. Kelas weekend shj. Cuti sekolah, boleh request kelas utk weekdays. Sebarang pertanyaan, blh wassap ke no 019-4120749 (Gee)

Sunday, April 25, 2010

Folk Art dan Decoupage

Pagi tadi, saya berpeluang lagi menghadiri kelas dengan Puan Norana. Hari ni, Kak Nora ajar lukis hydrangae dan daunnya. Dia ada handout sendiri, details cara2 lukis from A to Z. Di sini saya tunjukkan gambar handout tu, kalau nak beli contact dia he he.. Rupa2nya bila kita tau tekniknya, tak susah nak lukis cuma kena banyak kali praktis nak nampak real. From my opinion, lagi mudah lukis hdrangae compared to daisy. Kak Nora suruh saya buat warna base kotak tisu (yang saya akan lukis hydrangae) di rumah, jimat masa. Next week, baru start lukis pada kotak tisu tu. Saya cadang nak warnakan kotak tisu tu seperti handout contoh yang Kak Nora bagi (warna hijau tua).

Ini dia gambar hydrangae dalam handout Kak Nora.

Ini pula sign 'Welcome" folk art plus de coupage untuk kelas anak lelaki saya di SMK Putrajaya P11(1).

Rasa tak 'masuk' pulak warna base dengan hijau de coupage tu tapi tak pe la seni kan..

Ini pulak sign nama decoupage untuk kawan saya, Hanita. Dia kata nak warna pink.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...